Två veckor. 14 dagar. 336 timmar. 20160 minuter.

Den här tiden om två veckor har vi relativt nyligen klivit på vår 12 timmar långa flygresa mot Sydafrika och Kapstaden. Det går inte med ord att beskriva känslan som råder i lillkroppen nu men för er ska jag göra mitt bästa (applåder) hehe. Mestadels är det "jagfattarinteensattviskaåka"-känsla men ibland påminns man om att det faktiskt är verkligt, att vi kommer att åka, ja och då pirrar det en hel del i maggropen (eller så är jag bara bajsnödig, svårt att avgöra..). I alla fall så tänkte jag hålla er som faktiskt bryr er uppdaterade här (ja mamma, det är dig jag pratar med) och ni andra kan ju helt enkelt njuta av min frånvaro.
 
Vad jag ska göra i Sydafrika? Justja. Sola, bada och Pina Colada. Eller volontärarbeta på ett barnhem. Förhoppningsvis lite av båda. Nämen tanken med resan är som sagt volontärarbete och genom att delta i barnhemmets rutiner ska jag skriva en uppsats om hur livet på barnhem är. Det är genom Socionomprogrammet vi får denna chans att faktiskt lära oss något om omvärlden och hur vi kan göra nytta på hemmaplan såväl som bortaplan. Resan består av fem veckors arbete och sedan en veckas semester. Sista veckan är helt oplanerad och kommer bli ett spännande äventyr som jag ser mycket fram emot (planeraren i mig jublar ingenstans). En och en halv månad i Sydafrika. Hur ska min lilla (läs: stora) hjärna få grepp om detta?
 
Men det är inte bara rosor och skolsken faktiskt. Känner ett uns av hemlängtan redan nu. Det har varit ett bra 2013 hittills och det känns lite motigt att lämna allt här hemma under nästan två månader. Mycket beror nog på att framtiden är så pass osäker för min del just nu (planeraren i mig jublar ingenstans återigen). Om en vecka flyttar jag ut från den lägenhet som varit mitt hem i 1,5 år och tar mitt pick och pack hem till Norsjö. Jag vet inte var jag ska bo efter Afrika. Att få ett sommarjobb jag faktiskt är intresserad av verkar näst intill omöjligt, ännu en osäkerhet. Allt löser sig alltid i slutändan men jag önskar att jag hade lite mer kontroll över livet just nu men det må vara. Det kan man inte alltid ha (dagens sanning, applåd).
 
SYDAFRIKA - jag är snart redo (bara en 15hp tenta innan..........)
See you soon!
 


Cape Town
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0