2 dagar. 48 timmar. 2880 minuter.

Tiden bara springer iväg.. hur är det möjligt? Om två dagar påbörjar vi vår resa mot en ny kontinent. Jisses. Jag är inte redo någonstans. Väskan är opackad och jag har redan upptäckt en massa saker jag inte ordnat än. Framförhållning? Icket. Jag skyller på två monstertentor och en flytt. Det är mer saker att tänka på än vad som faktiskt ryms i lillhuvudet. Man må ju erkänna sina begränsningar hehe. 
 
Nämen kaoset är ett faktum. Sista-minuten shopping står på schemat idag (som att jag hoppas hitta allt i världens minsta Norsjö). Eller egentligen finns det inget val, jag MÅSTE hitta det här, annat har jag inte tid med. Nu är det säkerligen någon som tänker "men sluta sitta här och packa istället så är problemet löst" vet ni vad? NEJ. Jag vill inte. Vill inte, vill inte, vill inte. Jag HATAR att packa eftersom jag är riktigt urusel på det. Jag hatar att välja, jag kan inte ens välja. Det är en kamp att ens välja mellan glass och popcorn. Comprendre? Förstå då att försöka välja vad man ska packa till närmare sju veckor i Kapstaden.. huuuuur gör man det?! Jag blir utmattad av bara tanken. Pressen är på, ikväll lämnar jag Norsjö och beger mig mot Umeå så allt måste vara klart. 
 
Åh. Jag vill åka. Missuppfatta mig rätt, det är skitjobbigt men så värt det. Jag kommer nog inte bli ledsen om jag råkade glömma den där tröjan hemma. Eller om jag inte har någon mascara. Allt ordnar sig, det gör det liksom alltid. Nu ska jag bita ihop och faktiskt försöka göra något vettigt tills det att jag ska hämta mamma. Sen ska vi storshoppa på "stan", wiho! 
 
Hoppas på att få lämna denna hemma ett tag framöver, men det blir ju trots allt höst i sydafrika i maj.... kanske ska gardera mig och packa denna in case of snöfall hehe......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0