15:e dagen i Sydafrika!

Dagarna passerar i all hast, redan har fredag kommit och gått, jisses! Ja alla hemma firar väl SM-guldet med alkohol i mängder medan vi firat med att spela hela två partier UNO, snacka om att slå på stort hehe. Nej alla är faktiskt riktigt slitna för idag har vi.... SURFAT! Vet inte hur länge jag faktiskt velat prova på surfing och nu fick jag äntligen chansen. Det var en utmaning minst sagt, vet inte hur många liter saltvatten jag dragit in genom både hals och näsa. En ordentlig genomsköljning av systemet kan konstateras i alla fall. Det var i övrigt en fantastisk känsla att ställa sig på surfbrädan och faktiskt känna vågen under en, helt otroligt! Måste säga att i början, efter kanske 20 minuter i vattnet kände jag mig inte helnöjd. Surfbrädan var för kort för mig, om jag låg som jag skulle tippade hela framdelen ner under vattenytan och för en nybörjare går det knappt att få det att fungera. Vågorna var inte nådiga där ett tag och vet inte hur många gånger jag blev omkullslagen av både vatten och bräda. Ungefär då kände jag att "nej fan det här kanske inte alls är min grej", allt ömmade och saltet sved i ögonen men jag ville inte ge upp. Gled vidare på den lilla brädan och gled mest med i vågorna, därefter fick jag en längre och stabilare bräda, skillnaden var obeskrivlig. Kom upp på knä varje gång jag försökte samt hukandes på fötter ett antal gånger, dock var det inte nog, jag skulle banne mig ställa mig upp på den där surfbrädan. Kämpade genom en del brutala vågor och så tillslut, ja då kom jag upp på den där brädan och var helt sjukt häftigt! Den känslan alltså. Det var riktigt längesedan jag kämpade för något såsom jag gjorde nu, motivationen var på topp vilket gjorde att jag faktiskt klarade av det i slutändan. JAG ÄR SÅ STOLT!
 
Ja efter surfingen gick vi vidare till uteservering för lite middag. Beställde in en pasta med kyckling fylld av parmaskinka och mozzarella. AH. Så gott. Maten här är som säkert tidigare sagts HELT OTROLIG. Har nog aldrig varit med om att vara så här nöjd med maten, himmelrike! Vi frös på rätt rejält där efter både surfing i kallt hav och matkoma så bussresan hem blev en väldigt trött en. Väl hemma väntade kalas för en riktig sötunge vid namn Craig, städerskans son, som fyllde hela två år! En hel del folk men ett väldigt trött svenskt gäng. Fikade gjorde vi i alla fall, bjöd gästerna på chokladbollar vilket gick hem helt och hållet. Att något sådant simpelt kan imponera på andra är rätt kul. Jag menar med all fantastisk mat som finns här, hur kan men ens jämföra chokladbollar? Fast dom är ju riktigt goda faktiskt, måste erkänna att det är absolut bästa svenska fikat, åh. Kalaset blev kortvarigt för vår del och vi kröp uppåt i sängarna. Kommer mest troligt sova gott inatt trots att kroppen ömmar på en hel del punkter. Imorgon väntar Old Biscuit Mill, Robben Island, Braai och Long Street, ska bli fantastiskt kul! Nu blir det lägga sig till ro för kvällen och invänta morgondagens äventyr, på återseende!
 
Lägenheter vid Big Bay, hade inte varit helt fel!
Utsikten från uteserveringen. Även vårt surfställe till vänster. Himla fint.
Stek med öl och Strawberry Daiquiri. Och Anna, Emil samt Therese. Hihi.
Allt känns så himla mysigt här bara!
FIKA!!
Och så lite bilder från surfingen. Eller egentligen före. Alltför skadade efteråt... nej då, alla överlevde med mer eller mindre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0