Fyra dagar i Sydafrika!

Tiden går sin lilla gång här. Gårdagen bestod av främst sängmode. Vädret var inte det bästa och efter helgens bravader var en hemmadag precis det som behövdes för att ladda upp batterierna på nytt. Så hela dagen låg jag i sängen och läste bok, triologin "hungerspelen", är helt beroende av boken. Jag är inget big fan av fantasy men denna bok vill jag aldrig lägga ned, längesen jag hade denna känsla, himla kul! Dagen var som sagt inte direkt händelserik till kvällen slog vi på stort och bjöd in till en braai (brieeb? Alla stavar fan olika haha) i alla fall en bbq-fest! Fast istället för fest med alkohol blev det matfest. Grabbarna skötte grillen under kvällen och levererade himla god mat. Söndagen kan därför summeras som ännu en fantastisk dag i Cape Town!

Denna dag har bestått av lite mer aktivitet dock, nämligen ett besök på Waterfront. Det är en väldigt stor hamn där det finns massa köpcentrum, ett akvarium och en marknad. Det finns en del andra saker runtom exempelvis en miniversion av London Eye! I alla fall strosade vi runt där hela dagen och vi kan konstatera att konsten i detta land är helt fantastisk. Jag känner på mig att tavlor kommer bli min stora last här (och i bagaget). Ett annat konstaterande är att jag aldrig kommer bli less på denna utsikt, den är amazing. På riktigt alltså, det är något utöver det vanliga. Det finns en anledning till att alla vi träffar säger "har du varit här en gång kommer du återvända". Det finns så mycket att se och uppleva här att man nästan blir helt förlamad. Fast det är positivt, att det hela tiden kan kännas spännande och varje dag finns det något att se fram emot!
 
Imorgon börjar allvaret. Vi besöker för första gången det barnhem, eller familjehem, där vi ska spendera fem veckor på. Det är en skräckblandad förtjusning, jag är rädd för alla dom känslor som kan komma att dyka upp men även oerhört exalterad över att få göra detta. Det blir bra tror jag, eller det är jag säker på!
 
Smakprov från grillfesten!
 
DESSA BERG ALLTSÅ!!!
 

Sabina underhåller massorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0